Link aanmaken in nieuwsbericht duidelijker
Lijkt me handig als je in een nieuwsbericht gemakkelijk een link kunt aanmaken naar een pagina, een ander nieuwsbericht, naar de fotomodule, enz. Ik heb van een medewerker te horen gekregen hoe het kan (alleen werkt dat vrij omslachtig), dus het is ook een idee om die werkwijze ook voor anderen bij de uitleg te plaatsen.
Er is een update doorgevoerd waardoor het vanaf nu mogelijk is om in een nieuwsbericht, via de linkwizard, een link te maken.
6 reacties
-
Frans
schreef
Volgens de help functie is het mogelijk om een link te maken binnen de eigen website. De linkwizard staat me helaas alleen een link toe naar een andere website. Het zou mooi zijn als je dezelfde links zou kunnen maken die je ook in een pagina kunt maken.
-
Frans
schreef
Volgens de help functie is het mogelijk om een link te maken binnen de eigen website. De linkwizard staat me helaas alleen een link toe naar een andere website. Het zou mooi zijn als je dezelfde links zou kunnen maken die je ook in een pagina kunt maken.
-
Leon Rood
schreef
Prima, dat gaat vooruit.
Alleen de kleurstelling is anders dan de kleur van een link op elke andere pagina?? Neemt nu de kleur over van de andere nieuweberichten? -
Frans
schreef
Mooi zijn als ook direct naar een download kan worden gelinkt.
-
Op dit moment werkt het maken van links in een nieuwsbericht inderdaad vrij omslachtig. Voor klanten die het nu al wel willen gebruiken vind je een stuk uitleg in de help functie van de MediaPublisher.
De link kun je zo maken: [url|http://www.standaardsite.nl|beschrijving|int]
-
Jambo Media
schreef
Mijn stem heb je.
Direct nog even een aanvulling op dit idee. Vanuit SEO oogpunt is het ook wel handig als je vervolgens een titel aan de linktekst mee kunt geven.